Home Kontakt Blog

Stěhování bez stresu

Stěhování bez stresu

Plánujete stěhování? Netušíte jak na to? Nevíte, jak zvládnout celý proces stěhování bez komplikací? Stěhování je náročným procesem. Ne nadarmo se říká, že je lepší vyhořet než se stěhovat. V tomto detailním článku vám přiblížíme, jak minimalizovat stres a maximalizovat efektivitu celého stěhovacího procesu.


1. Jak se připravit na stěhování.

2. Stěhovací firma nebo vlastní síly?

3. Vytřízení nepotřebného vybavení.
4. Kam vytřízené věci uložit?

5. Balení.

6. Převoz starého domova do nového.

7. Vybalování krabic aneb pozor na záda.

8. První noc v novém bytě!

1. Jak se připravit na proces stěhování


Při stěhování je předchozí příprava klíčovým prvkem pro hladký proces. Nenechávejte balení na poslední chvíli, protože si jistě představíte ten chaos, který by mohl nastat. Když zjistíte, že vám chybí balící materiál nebo že není možné rychle rozmontovat nábytek. Abychom předešli tomuto stresu, doporučujeme začít s přípravami dostatečně dopředu.

Kdybyste měli sbalit celý byt, začněte s těmi nejmenšími a nejméně důležitými položkami. Plyšáci, květiny, rámečky nebo dekorace a podobné drobnosti, často tvoří většinu obsahu krabic při stěhování. Tyto krabice dejte stranou nebo je předem po částech odvezte na nové místo, kde je můžete rozbalit až jako poslední.


Balíme-li kuchyni, pamatujte, že pečlivé balení nádobí a kuchyňských potřeb může ušetřit spoustu starostí. Investujte čas do zajištění, aby vše bylo pevně zabaleno a připraveno k přesunu. Předejdete tak případným poškozením nebo ztrátám během přepravy.
Včasná příprava vám ušetří nejen stres, ale také zajistí, že při stěhování budete mít vše pod kontrolou a proces proběhne co nejsnadněji a nejefektivněji.

Buďte organizovaní a naplánujte si postup tak, abyste měli dostatek času na každý krok stěhování. Počítejte i s časovou rezervou pro možné komplikace.

2. Stěhovací firma nebo vlastní síly?

Stěhovací firma nebo využití vlastních sil? Otázka spíše závisí na velikosti obytného prostoru, finančních možnostech a časových možnostech. Stěhovací firma vám určitě ušetří spoustu stresových situací, času a fyzických sil, ale cena za tuto službu se může začínat od 4000 Kč. Samozřejmě není nutné najímat celou stěhovací firmu, pokud se stěhujete z malého 1+kk bytu, kde máte pár osobních věcí a minimální množství vybavení a nábytku.


Existuje však ještě jedna možnost, která umožňuje uspořit náklady na stěhování. Jde o takzvanou zlatou střední cestu. Pokud máte větší množství věcí, můžete si pronajmout dodávku. Pronájem dodávky je možný již od pár hodin po několik dní. Pronájem dodávky stojí kolem 1000-1500 Kč za den. Dodávku můžete řídit sami pokud vlastníte řidičské oprávnění kategorie B. Je však třeba dávat pozor na délku samotné dodávky a manévrování s vozem v úzkých uličkách, zejména pak tedy v centru města. Na řízení dodávky si člověk ale jistě rychle zvykne.

Pokud jste se rozhodli řešit veškeré stěhování bez pomoci dalších stran, zbývá vám pouze připravit si síly a trpělivost. Při stěhování svépomocí zkuste celý tento náročný proces rozložit hned na několik částí. Tímto způsobem budete schopni postupně procházet v klidu celých procesem a minimalizovat tak stres i případné škody a zdržení. Mějte jasný plán, co a kdy je potřeba udělat, abyste si ulehčili celý přesun do nového domova. Nezapomeňte také na dostatečnou zásobu balícího materiálu a krabic pro efektivní uspořádání a ochranu vašich věcí.

3. Vytřízení nepotřebného vybavení

Ve chvíli kdy máte přesně stanovený způsob stěhování a jasně sepsaný časový harmonogram celého procesu, je na čase vrhnout se do balení vašeho vybavení. Prvním krokem by ale nepochybně mělo být vytřízení nepotřebných a nevyužívaných věcí. V dostatečném předstihu projděte všechny skříně, police i úložné prostory. Zkrátka si v klidu a bez sentimentu projděte celou vaši domácnost a zamyslete se nad tím, jestli si opravdu všechny položky, které se ve vašem domově skrývají, chcete brát do domova nového.

4. Tipy na vytřídění

Oblečení, které nenošené leží několik let ve skříni, můžete odnést řádně zabalené do speciálně označených kontejnerů. Elektroniku, kvalitní nábytek a jiné další cennější věci můžete prodat na bazaru a nebo nabídnout například za odvoz. Další položky pro které již nenajdete využití, můžete uložit na sběrném dvoře ve vaší obci. Další alternativou jsou potom RE-USE centra. ReUse centrum je místo, kam můžete bezplatně odevzdat nerozbité a plně funkční předměty z vaší domácnosti, které byste jinak vyhodili. Tímto způsobem můžou předměty posloužit někomu dalšímu a vy jim tak darujete druhý život. Vy se zbavíte nepotřebných předmětů ekologicky a zároveň snížíte obecně náklady na likvidaci odpadů.

V poslední době bývá také trendem pořádání green swapů. Jde o akci pořádanou pro výměnu nebo darování květin. V případě, že tedy máte doma hodně například vzrostlých květin, pro které už nebudete mít v novém bydlení místo, můžete této výměny také využít.

5. Balení

Ve chvíli, kdy jste zbavili vaši domácnost od nepotřebných kousků, je na čase pustit se do samotného balení. V první řadě si v dostatečném předstihu pořiďte veškeré nezbytnosti nutné pro celý proces.

Oblečení, lůžkoviny, plyšáky a ostatní měkké a lehčí věci můžete zabalit do větších pytlů které zavážete provázkem. Zajistěte si také dostatečné množství krabic a obalového materiálu jako je balící papír, stretch fólie, pěnová fólie nebo bublinková fólie. Stretch fólie zajistí, že se krabice nerozlepí a neforemné věci budou držet hezky u sebe a nezaberou ve voze tolik místa. Zároveň si během vykládky z dodávky můžete například těžké kusy nábytku kdykoliv položit na zem a pohodlně si je přechytnout pro snazší manipulaci. Fólie zajistí, že se předměty neušpiní nebo nepoškrábají. Bublinkovou fólii zase můžete využít jako výplň volných míst v krabicích nebo na obalení křehkých kusů, pro co nejvyšší ochranu proti poškození. Bublinková fólie také skvěle ochrání položky i před vlhkostí. Určitě se vám budou hodit i papírové ochranné hrany, díky kterým si během přepravy neomlátíte rohy nábytku o stěny auta a nebo že si v nové domácnosti hned neponičíte rohy nově vymalovaných zdí při umisťování nábytku. V neposlední řadě se vám také jistě budou hodit nůžky, odlamovací nůž, lepící pásky a silnější popisovače. Případně byste mohli ocenit také zvedací a stěhovací popruhy, kurtny, odvíječe stretchových fólií a lepících pásek a v případě těžších věcí dokonce i rudl. Veškerý tento balicí materiál si můžete jednoduše objednat na obalmania.cz

Jestli že máte všechny potřebnosti zajištěné, můžete se do toho pustit. Podle velikosti umisťovaných věcí vždy zvolte i ideální velikost krabice. Věci pečlivě zabalte a umisťujte do krabic po více kusech, ideálně podle jejich zaměření nebo budoucího umístění. Krabici si vždy jasně označte, aby bylo jasné, do které místnosti krabici v novém domově umístit.

V případě, že vám se stěhováním budou pomáhat i členové rodiny nebo přátelé, kteří u balení nebyli, bude ihned jasné, kam která krabice patří. Nebude nutné, aby vaši pomocníci krabice rozdělávali a celý proces se tak zrychlí. Krabice si ideálně popište jak z horní tak z boční strany. Nezapomeňte také na označení krabic nápisem křehké, v případě že jde například o nádobí, zrcadla, elektroniku a jiné. Při balení postupujte od nejméně podstatných věcí jako jsou dekorace, doplňky, knihy, sváteční nádobí a podobně k těm více důležitým, cennějším a také objemnějším.

6. Převoz starého domova do nového

V momentě, kdy máte věci protříděné a zbylé vybavení bytu perfektně zabalené v krabicích, je na čase zahájit převoz. Pečlivě si rozmyslete, jaké vybavení a spotřebiče budete převážet společně. Myslete na to, že ke společnému převážení není úplně vhodná kombinace křehkých věcí s velkými spotřebiči a těžším nábytkem. Jednotlivé krabice by se během přepravy mohly zdeformovat a křehčí kousky především nádobí úplně poškodit. To samé platí i u dražších položek jako například elektroniky.

Co se týče pořadí, začínejte s velkými kusy nábytku jako jsou postele, šatní skříně, komody a následně velkými spotřebiči jako jsou třeba lednice nebo pračka. Vybírejte vždy tak, aby jste v novém bytě nebo domě měli nejprve ty nejdůležitější věci bez kterých se neobejdete.

7. Vybalování krabic aneb pozor na záda

Na fázi vybalování si dopřejte dostatek času a nespěchejte na sebe. Pečlivě si promyslete, kam každou věc v novém domově uložíte. I každá sebe menší drobnost, by měla být uložena chytře a prakticky, abyste ji v průběhu vybalování dalších krabic nemuseli neustále složitě přemisťovat. Začněte s těmi nejdůležitějšími položkami, tedy s umístěním postelí, židlí, stolů a nádobí. Nezapomeňte také, že některé spotřebiče jako třeba lednice, by měla po převozu alespoň pár hodin stát bez zapnutí. Tato doba je obvykle uvedena výrobcem v dokumentaci k danému modelu spotřebiče.

8. První noc v novém bytě

Gratulujeme, zvládli jste to. Můžete si užívat vašeho nového vysněného domova. 😊

publikovano dnes:
04.12.2023

Přečtěte si naše další články

Optimální využití strečové fólie

Strečová fólie, známá také jako stretch fólie, fixační folie či prostě folie, hraje klíčovou roli v různých odvětvích podnikání.

Využití fólie v E-shopech

Hledání nových způsobů, jak zdokonalit procesy logistiky a kvality doručení.

Vliv strečové fólie na ekologii

Obalové materiály, zejména strečová fólie, se stávají předmětem zvýšené pozornosti

Footer